Podnikání přes internet vypadá pro leckoho jako dokonalý způsob obživy. Vždyť kolik se jenom na něm dá najít předností! Obchoduje se tu na dálku a nikoho tak nemusí bezprostředně obtěžovat ti ze zákazníků, které nechce potkávat tváří v tvář, není se tu třeba starat o provoz prodejny, pracovat se tu dá v kteroukoliv denní dobu a zrovna tak je tu kdykoliv i ‚otevřeno‘, takže se nepřichází o zákazníky, kteří to do takzvaných kamenných obchodů nestihnou… Prostě je tu celá řada pozitiv. A to kdekoho motivovalo, motivuje a jistě i bude motivovat k tomu, aby se do internetového obchodování také pustil.
Jenže ti, kdo projevují o podobné podnikání zájem, by určitě neměli vidět jenom to dobré. Měli by mít také reálnou představu o tom, jaké je tu mohou potkat komplikace. A měli by také vědět, jak zvládat problémy, jež nejsou u internetového obchodování rovněž vzácností.
Vezměte si třeba jenom takové zákazníky. Těch musí být i v e-shopech vždy dost, aby se vydělaly žádoucí peníze. A když je takový prodejní web postrádá? Co s tím? Jak zvládnout finanční problémy související s tím, že není dost lidí, kteří by v některém internetovém obchodě nakupovali?
Když je takový nezájem o určitý e-shop způsobený tím, že se tento špatně umísťuje v internetových vyhledávačích a tím se stává pro hledající veřejnost ‚neviditelným‘, nehledaným, pomáhá třeba SEO pro Shoptet, SEO pro Webflow nebo optimalizace určená pro jinou z platforem, na které je takový internetový obchod postaven. Díky takové optimalizaci se totiž dá zajistit, aby si optimalizovaný e-shop polepšil v seznamech toho, co předkládají internetové vyhledávače veřejnosti, aby se tu dostal mezi relevantními odkazy na co nejlepší pozici, kde už ho lidé lehce najdou. Což samozřejmě pomáhá spolu se zpětnými odkazy tomu, aby se v určitém e-shopu objevilo daleko víc zákazníků. Tolik, aby si na sebe tento byznys vydělal.