Je jasné, že jízda za různých povětrnostních i jiných podmínek je různě riziková. Mnozí lidé však toto podceňují a svůj styl řízení tomu nepřizpůsobují. To je také jeden z důvodů, proč dochází k tak častým dopravním nehodám.
Samozřejmě zdaleka ne všechny vnější okolnosti jsou stejně nebezpečné. I tak je však dobré mít se na pozoru. Vždy se totiž může něco přihodit.
Zdaleka nejnebezpečnější je však doba, kdy jsou teploty jen těsně kolem bodu mrazu. To se může zdát zvláštní – přeci jen, není mnohem přijatelnější, že čím nižší teplota, tím horší sjízdnost? Jistě, avšak zde musíme vzít v úvahu také zrádnost terénu. A ta je v teplotách okolo nuly mnohem větší, zvláště v noci.
V této době totiž zamrzají pouze některé úseky. Jsou to například mosty, které promrzají nejen shora, ale i zespodu. Také se může tvořit ledovka na silnicích vedoucích otevřenou krajinou, kde fouká silný studený vítr.
Tím se totiž vytváří situace, kde z klasické mokré vozovky najednou přejedete na náledí. Co to může udělat s vozidlem, zvláště pokud navíc zatáčíte, asi není třeba nijak rozvádět. Problém však je, že tyto úseky nevidíte, neboť vypadají naprosto stejně jako silnice, po které zrovna jedete, takže o tom nevíte až do chvíle, kdy na ledovku vjedete.
Samozřejmě zde existují možnosti, jak se alespoň částečně ochránit. Tou hlavní je o problému vědět a svou jízdu mu přizpůsobit. Jednoduše jet tak, jako bychom ledovku očekávali každým okamžikem. Jistě, znamená to, že pojedeme pomaleji, a to může řidiče jedoucí za námi rozčilovat, avšak je potřeba mít na paměti, že bezpečnost je v tomto případě mnohem důležitější.
Také neuškodí sledovat dopravní zpravodajství, kde pravidelně hlásí, zda se může místy vyskytovat ledovka, a pokud ano, pak kde. I tyto informace pro nás totiž mohou být i životně důležité.
Zkrátka je dobré mít na paměti, že auto je nebezpečná věc, a podle toho se k němu také chovat. Tak nás nic nepřekvapí.